Markedsføring Sverige 2014

Udover den generelle markedsføring vi laver som distribution af hvervebrochuren i Sverige, har vi via Grøn Vækst midler også i 2015 kunnet lave særskilt på Sverige med deltagelse af turismepartnere.

I 2014 blev der igangsat en fælles markedsføringsindsast i Sverige mellem VisitDenmark Sverige, Stena Line, Destination Djursland og VisitAarhus med booking af overnatning via Sembo/Stena Line.

Kampagnen bestod af en husstandsomdeling i et oplag på 455.000 brochure til en udvalgt målgruppe i Vestra Götaland. Magasinet blev fulgt op på med annoncering via facebook, display bannere samt presse. På Stena Lines hjemmeside var Djursland repræsenteret med op til flere sider om Djursland, attraktioner samt de overnatningssteder Stema Line/Sembo har samarbejde med.

Fra Djursland deltog følgende partnere: Djurs Sommerland, Ree Park Safari og Randers Regnskov. Ialt havde Djursland 6 sider i brochuren.