Markedsføring Norge 2014

Der har i perioden 2012-2015 været tilført ekstraordinære midler til markedsføring af Djursland. Således kunne vi i 2014 gennemføre særskilt kampagner i Norge med deltagelse af en række Turismepartnere med tilskud af Grøn Vækst midler.
Derudover distribueres hvervebrochuren i Norge i samarbejde med Danmarks Distributionen.

I forbindelse med kampagnen valgte vi at oprette en norsk sproget hjemmeside med navnet visitdjursland.no som blev brugt i alt norsk markedsføring. 

Rejseplanlæggeren

Djursland var endnu engang med i VisitDenmark kampagnen "Rejseplanlæggeren" der er et interaktivt kort, der fungerer som guide til oplevelser i Danmark. 

I kampagnen deltog Djurs Sommerland og Randers Regnskov i samarbejde med Destination Djursland og desuden partnere der var med i Ebeltoft kampagnen, se mere om under kampagnen.

Ebeltoft kampagnen

Nordmændene anser Ebeltoft som en af de absolut mest attraktive byer i Danmark. Vi valgte derfor selv at lave en Norge kampagne med fokus på Ebeltoft som fyrtårn for Djursland.

Byen Ebeltoft var omdrejningspunkt for at trække nordmænd til Djursland.
Kampagneperiode: April/Maj/juni og målgruppen var norske børnefamilier med 1-3 børn der skal tage til Djursland på miniferie i april-juni måned og gerne sommerferien.

Kampagneperiode 5. april – 17. maj 2014 (ikke perioden 23. -29. april). Målsætning
• At øge trafik på hjemmeside
• Øge salget af norske feriepakker online
• At bruge Ebeltoft by som en ”reason to go” faktor

Kampagneindhold:
4 sider i Skagerakposten
Online annoncering på dagbladet.no
Artikel i Dagbladet

Kampagneside på www.visitdjursland.no med link til bestilling på djurspakken.dk eller til eget bookingsystem.

Kampagneresultater:
Ca. 600 unikke besøg på visitdjursland.com i samme kampagneperiode i 2013.
Solgte pakker i perioden fra 4. april til 30. juni fra Norge, 135 stk i 2014 og 80stk. i 2013.

Unikke besøg på kampagneside i kampagneperiode på www.visitdjursland.no
2.299

Besøgsvarighed
02:47 min. i gns.
Banner trafik fra dagbladet.no 2.027

Din guide til Danmark

Destination Djursland koordinerede en markedsføringsindsats i "Din guide til Danmark". Ialt havde Djursland 24 sider i guiden inkl. tre siders generel omtale af Djursland. 

Guiden formidler et samarbejde med Fjord Line idet Fjord Line uddeler guiden i billetlugen til alle deres rejsende. 

Følgende turismepartnere deltog via Destination Djursland

Skandinavisk Dyrepark
Kattegatcentret
Graceland Randers
Randers Regnskov
Glasmuseet Ebeltoft
Krakær Camping

Øvrige  partnere havde direkte kontakt til bureauet Markedspartner, "Din guide til Danmark".

Se guiden her

Skagerakposten

I Skagerakposten blev der udarbejdet fire sider i forbindelse med Ebeltoft kampagnen hvor de attraktioner der deltog hver havde en side og der var en side for Ebeltoft.

Djurs Sommerland
Kattegatcentret
Ree Park Safari