Markedsføring Norge 2016

Som udgangspunkt har der ikke være ekstra midler til markedsføring i udlandet i 2016. Det har dog alligevel lykkedes os at deltage i norske kampagner via Visitdenmark med god opbakning fra attraktioner og overnatningssteder. Samtidig med det har vi i kraft af vores nye samarbejdsaftale med VisitAarhus og Business Region Aarhus kunnet deltage i en ny stor Visitdenmark kampagne.

Således er der også i 2016 blevet gennemført særskilt kampagner i Norge med deltagelse af en række Turismepartnere.
Hvervebrochuren distribueres i Norge i samarbejde med Danmarks Distributionen.

Danmarksminnar

VisitDenmark i Norge viderførte Danmarksminnar kampagnen bestående af en online landingpage og online bannerannoncering på udvalgte portaler. Målgruppen er "Sjov, leg og læring".

I kampagnen deltog fire attraktioner fra Djursland i samarbejde med Destination Djursland:

Djurs Sommerland
Kattegatcentret
Ree Park Safari
Randers Regnskov

Via selvstændig tilmelding med fokus på byen Ebeltoft deltog også tre campingpladser nær Ebeltoft; Krakær Camping, Ebeloft Strand Camping og Blushøj Camping.

Alle kliks ledte ind til visitdursland.no

Ebeltoft Kampagne

I 2016 gentog Destination Djursland Ebeltoft-kampagnen - en offline og online kampagne med fokus på Ebeltoft by og salg af miniferiepakker. Nordænd har et højt kendskab til Ebeltoft by, og ifølge undersøgelser anser nordmænd Ebeltoft for at være den mest attraktive by i Danmark. Ebeltoft-kampagnen findes under Danmarksminnar-kampagnesiden.

Din guide til Danmark

Destination Djursland koordinerede en markedsføringsindsats i "Din guide til Danmark". Ialt havde Djursland 32 sider i guiden inkl. fem siders generel omtale af Djursland/Ebeltoft 

Guiden formidler et samarbejde med Fjord Line idet Fjord Line uddeler guiden i billetlugen til alle deres rejsende. 

Følgende turismepartnere deltog via Destination Djursland og fik hver ialt fire siders omtale.

Kattegatcentret
Ree Park Safari
Randers Regnskov
Glasmuseet Ebeltoft

Øvrige partnere havde direkte kontakt til bureauet Markedspartner, "Din guide til Danmark".

Se guiden her

Skrik

I samarbejde med Business Region Aarhus valgte Destination Djursland at deltage i den norske "Skrik" - kampagne med den mest kendte norske maler, Edward Munch, som hovedperson. 

Kampagnen skulle skabe opmærksomhed og kendskab til kyst og natur destinationer i Danmark. 

Målgruppen var Det gode Liv (par uden børn) og Sjov, leg og læring (børnefamilier). 

De deltagende destinationer var:
Aarhus
Djursland
Silkeborg
Skanderborg
Randers
Odder/Horsens
Samsø
Viborg
Hedensted/Juelsminde