Markedsføring Norge 2015

Der har i perioden 2012-2015 været tilført ekstraordinære midler til markedsføring af Djursland. Således er der også i 2015 blevet gennemført særskilt kampagner i Norge med deltagelse af en række Turismepartnere.
Derudover distribueres hvervebrochuren i Norge i samarbejde med Danmarks Distributionen.

Danmarksminnar

VisitDenmark i Norge valgte i 2015 at starte en ny kampagne op som hed "Danmarksminnar" for målgruppen "Sjov, leg og læring".

Via billeder fra sin barndom skulle kampagnens elementer vække barndomsminder til livs og inspirere nordmændene til at rejse med deres egen børn med til Danmark.

I kampagnen deltog fire attraktioner fra Djursland i samarbejde med Destination Djursland:

Djurs Sommerland
Kattegatcentret
Ree Park Safari
Randers Regnskov

Se VisitDenmarks evaluering af Danmarksminner

Din guide til Danmark

Destination Djursland koordinerede en markedsføringsindsats i "Din guide til Danmark". Ialt havde Djursland 32 sider i guiden inkl. to siders generel omtale af Djursland. 

Guiden formidler et samarbejde med Fjord Line idet Fjord Line uddeler guiden i billetlugen til alle deres rejsende. 


Følgende turismepartnere deltog via Destination Djursland

Skandinavisk Dyrepark
Kattegatcentret
Randers Regnskov
Glasmuseet Ebeltoft
Krakær Camping

Øvrige  partnere havde direkte kontakt til bureauet Markedspartner, "Din guide til Danmark".

Se guiden her

Skagerakposten

I Skagerakposten blev der udarbejdet to siders redaktionel omtale af Djursland med
Djurs Sommerland som den eneste deltagende Turismepartner.