Markedsføringsplan 2018

Kære turismepartner

Med brug af vores brand ”Djursland – Det vildeste Danmark” sætter vi, i  markedsføringskampagnen for 2018, fokus på de vildt mange oplevelser vi har på Djursland. Målet er at synliggøre Djursland som en samlet destination med de store og små oplevelser, som Djursland byder på – både til børnefamilien, det voksne par og mødeturisten.

Med deltagelse i vores kampagne bliver din virksomhed præsenteret i det samlede billede af Djursland. Ved at samle kræfterne styrker vi vores fælles muligheder for at skabe en kampagne, der arbejder i samme retning til fælles gavn. Samtidig giver vi vores gæster en nem og overskuelig adgang til oplevelser på Djursland.

De forskellige markedsføringstiltag som er beskrevet i denne plan er de bærende aktiviteter i kampagnen. Dertil hører arbejdet med PR/presse hvor vi fortsat har fokus på at øge kendskabet til Djursland både på det danske og de udenlandske markeder.

I regi af Business Region Aarhus har vi mulighed for at synliggøre Djursland som en stærk kystferiedestination overfor udenlandske gæster. Ved at gå sammen med de øvrige østjyske kommuner om den udenlandske markedsføring, kan vi fortælle om Djursland som en attraktiv del af Aarhusregionen. Vi opnår på den måde større gennemslagskraft og kan indgå i større kampagner.

Turismepartnere kan på websiden www.turismepartner.dk finde aktuel information om turismen på Djursland bl.a. turismestrategien ”Mere vækst gennem oplevelser 2016-2018”, indhold i markedsføringskampagner, overnatningstal o.lign. Her er også en beskrivelse af de mange muligheder turismepartnere har i samarbejdet med Destination Djursland. Det rummer
udover markedsføring nemlig også en lang række andre muligheder for den enkelte virksomhed.

Vi arbejder for, at samarbejdet med Destination Djursland fortsat er den rigtige mulighed for turismevirksomheder for synlighed, onlinesalg, netværk, kompetenceudvikling, forretningsudvikling og service. 

Vi glæder os til sammen med vores turismepartnere, også i 2018 at synliggøre Djursland overfor danske og udenlandske gæster.

Venlig hilsen
Turismedirektør, Flemming Rasmussen

Gennemførte kampagner 2018.

Generelle aktiviteter (flersproget)

Danmark

Norge

Tyskland

Sverige

Holland