Markedsføring på dansk, tysk og engelsk

Destination Djursland gennemfører hvert år en række markedsføringsindsatser på tværs af lande, på dansk, tysk og engelsk. Indsatserne bruges til den generelle markedsføring  og branding af Djursland i Danmark, Norge, Tyskland, Holland og Sverige.

Nedenstående logoer bruges i alle Grøæn Vækst projekter for 2014. Se nedenstående kampagner.

Markedsføringsplan 2014

Markedsføring 2014 - Vækst gennem oplevelser

På baggrund af Turismens plan "Vækst gennem oplevelser" har Destination Djursland i dette års markedsføringskampagne ekstra midler til markedsføring af Djursland på vores nærmarkeder Norge, Tyskland, Holland og Sverige.

Markedsføringsplanen har særligt fokus på målrettet print og endnu mere internet samt brug af pressen som et aktiv redskab til at synliggøre de gode fortællinger om Djursland.

Hvervebrochure NU inkl. campingindstik

Hvervebrochuren for Djursland blev i 2014 trykt i 50.000 eksemplarer fordelt på dansk, tysk og engelsk.

Da vi oplevede en disharmoni imellem at lave en tykkere campingbrochure end hvervebrochuren med meget af det samme indhold i begge brochurer, valgte vi at slå brochurerne sammen til én samlet hvervebrochure for Djursland med et campingindstik, der fungerer både selvstændigt og som en del af brochuren. Dette blev taget godt imod og antallet af udleverede brochurer blev øget. 

Hverbrochuren bliver samtidig optimeret og målrettet og dermed inddelt i tre emner, "Vildt god tid med familien", "Vildt meget at forelske sig i og "Vildt betagende kyster, byer og natur" som henvender sig til børnefamilier og par på ferie uden børn. Vi ønskede dermed at målrette brochuren mere i tråd med vores større bevidshed if.h.t. målgrupper og indsatser.

Brochuren bliver hovedsageligt distribueret i Danmark, Norge, Tyskland, Holland og Sverige via Danmarks Distributionen. Da vi oplevede en øget efterspørgsel efter en brochure valgte vi at trykke flere brochurer i f.h.t. året før (10.000 eks.) 

Se Djurslands feriemagasin her

visitdjursland.info

Hvervebrochuren er tilgængelig som online magasin på visitdjursland.info.
Alt indhold fra hvervebrochuren ligger på siden, og deruodver har hver virksomhed sin egen produktside med links til web, facebook m.m. samt flere billeder.

 

hvervebrochuren online

visitdjursland.com

Visitdjursland.com er blevet redesignet i en ny og forbedret udgave. På det nye design er den visuelle oplevelse i fokus, og den besøgende bliver inspireret af store indbydende billeder. Hjemmesiden bliver brugt aktivt som online platform for diverse kampagner samt til salg og det kan ses på antal besøg fra udenlandske kampagnesider og et øget salg af djurspakker fra djurspakken.dk

Sitet har opnået en fremgang siden 2013 på 35% i brugere jævnt fordelt på året. Der har været stor stigning i besøg fra Norge (75%), men besøg fra udlandet udgør stadig en lille del af de samlede websidebesøg - hele 80% af de besøgende er fra Danmark. 

Der søges bl.a. meget på aktivitetskalender og overnatningsmuligheder både fra de besøgende fra udland og Danmark. 

Djurslands officielle hjemmeside visitdjursland.com

djurspakken.dk

Djurspakken.dk er turistens fleksible mulighed for at planlægge og booke sin ferie via nettet. Bookingsitet er grundstenen i Destination Djurslands markedsføringsaktiviteter, og vi oplever, at antallet af bookinger stiger.

Fra 2013 til 2014 havde vi en stigning i omsætningen igen - fra ca. 4. millioner til 4,8 mill.

Unik bookingportal med salg af attraktions billetter samt overnatning

Presse

Dette år blev indsatsen overfor dansk og presse for nærmarkederne intensiveret i kraft af vi havde mulighed for at deltage i udenlandske kampagner via VisitDenmark.

Djursland Turist Guide

Djursland Turist Guide blev trykt i 130.000 eksemplarer på dansk, tysk og engelsk. Guiden var i 2014 på 72 sider.

Djurslands officielle turistguide