Markedsføring på dansk, tysk og engelsk

Destination Djursland gennemfører hvert år en række markedsføringsindsatser på tværs af lande - på dansk, tysk og engelsk. Indsatserne bruges til den generelle markedsføring og branding af Djursland i Danmark, Norge, Tyskland, Holland og Sverige.

Nedenstående er for 2017.

Online / Offline
Vores markedsføringsindsatser både i Danmark og på vores udenlandske prioriterede markeder fordeler sig ca. 70/30 ift. online og offline indsatser. 

I alle af VisitDenmarks kampagner bruges annoncering via online bannere for at synliggøre Danmark og Djursland online. Fra banneret klikkes videre til kampagnesiderne. Kampagnesiderne er lavet i regi af visitdenmark og vil derfor være synlige på de sider.

Display annoncering / Bannerannoncering 
Display annoncering / bannerannoncering (via google eller på udvalgte top 20 websider) er små tekst- eller billedannoncer. Det fungerer på den måde, at man kan lægge bannerne på forskellige websites ud fra segmenteringer på alder, køn samt om det er med eller uden børn. 
Bannere bruges primært til image markedsføring og skal skabe opmærksomhed. Google Adwords annoncer sælger godt, fordi brugeren aktivt har søgt på ord, der relaterer til annoncen. 

Visitdenmark
VisitDenmark arbejder for at trække gæster til Danmark, så de markedsfører Danmark overordnet set. De inddeler markedsføringsindsatserne i tre faser:

Fase 1 - Danmark
Fase 2 - "Reason to go" oplevelser
Fase 3 - "Call to action"

Hvervebrochure

Djurslands store feriemagasin alias det interne navn Hvervebrochuren blev trykt i 65.000 eksemplarer fordelt på dansk, tysk og engelsk.

Brochuren skal "hverve" gæster til Djursland og bliver således ikke distribueret på Djursland. Den bliver hovedsageligt distribueret i Danmark, Norge, Tyskland, Holland og Sverige via Danmarks Distributionen og indeholder et særskilt campingindstik.

Den er inddelt i temaerne "God tid med familien" rettet mod børnefamilier samt "Tid for to" for par rejsende uden børn. Siderne under "Betagende kyster, byer og natur" henvender sig til begge målgrupper og er valgt fordi Djursland området er stærk på oplevelser i naturen i Nationalpark Mols Bjerge, har byer som Ebeltoft og Grenaa samt mange aktivitetssteder og en kyststrækning på 250 km inkl. 100 strande. Disse emner er dem vi synliggører i alt den markedsføring vi laver.

Se Djurslands feriemagasin her

Campingindstik

Campingbrochuren fungerer som indstik til Hvervebrochuren og bliver derfor ligesom den trykt i 65.000 eksemplarer fordelt på dansk, tysk og engelsk. 

Campingbrochuren er populær og præsenterer 18 campingpladser på Djursland inkl. Anholt som hver har købt sig til enten to sider eller en faktaboks. I brochuren gør vi meget ud af at fremhæve forskellighederne ved hver campingplads og vise hvem du møder når du ankommer til campingpladsen. 

Se campingindstik her

visitdjursland.com

Visitdjursland.com er Djurslands officelle hjemmeside. Design og funktionaliteter er udarbejdet af Visitdenmark som løbende udvikler på skabeloner osv.

Siden er ikke tænkt som en turistinformationsside til gæster der er i området, men derimod en side, hvor du kan hente inspiration til din ferie både på mobil, tablet samt på computeren. Vi gør derfor også meget ud af at søgemaskineoptimere siden og gøre den tiltalende. Siden opdateres ikke fra dag til dag men efter behov. Facebook bruges i højere grad til "her og nu" info. og Djurslands facebook side er derfor integreret på visitdjursland.com.

Sitet havde i 2016 xx mod godt xx besøgende 2014. De første 6 mdr. i 2016 har der været 112.000 besøgende hvor der var 106.000 i 2015. 

Stigningen i besøgende på visitdjursland var størst fra Tyskland (+26%) og Holland (+24%) mod en lille tilbagegang på norske besøg (-13%) og en lille fremgang fra Danmark (knap +3%). Danske besøg udgør stadig den største andel med 78%. 

Der søges meget på aktivitetskalender og overnatningsmuligheder fra vores danske besøgende på sitet.

OBS. Destination Djursland har visitdjursland.com (dansk og engelsk sproget), visitdjursland.de (tysk sproget) og visitdjursland.no (norsk sproget).  

Djurslands officielle hjemmeside visitdjursland.com

Booking af attraktionsbilletter og overnatning på djurspakken.dk

Djurspakken.dk er Destination Djurslands bookingsystem hvor der kan bookes overnatning og attraktionsbilletter. Der er ikke et krav om at bruge rabatterede priser på siden og det anses heller ikke for at være det primære, hvorfor gæster benytter sig af bookingsystemet. Det er nemt og smart, og vi har i alle årene oplevet en fremgang på antal bookinger. Siden er løbende blevet opdateret, senest i maj 2016 hvor både administrationssystemet og designet på siden blev opdateret.  

Flere attraktioner på Djursland benytters sig af bookingflowet på deres egen hjemmeside. Blandt andet Djurs Sommerland, Skandinavisk Dyrepark m.fl. tilbyder booking af feriepakke inkl. overnatning og entrébilleter direkte på deres hjemmeside, hvor data trækkes fra det bagvedliggende djurspakken system. 

 

Vi har i flere år oplevet fremgang både i omsætning og antal soglte pakke på djurspakken.dk og vi har ligesom øvrige år forventninger om mere omsætrning. I 2016 er godt 70 overnatningssteder repræsenteret på djurspakken.dk og stort set alle attraktioner. 

Langt de fleste bookinger kommer fra Danmark, men vi oplever også bookinger fra Norge og Sverige hvor der er en stigning i antal solgte pakker.

Unik bookingportal med salg af attraktions billetter samt overnatning

Bookingkanal med salg af aktiviteter i naturen

På www.natur-djursland.dk har gæster igen kunne købe aktiviteter i naturen som fx Nationalpark busture, sejlsture med Skødshoved Sejlskib, Fjordens fisk m.fl. 

Hver dag hele sommeren har der været aktiviteter der kunne bookes på natur-djursland.dk og igen har vi oplevet fremgang i omsætning. 

Bookingflowet er det samme som på djurspakken.dk hvor man indtaster akomst, og afrejsedato samt antal personer. Vi arbejder løbende med at udvikle dette.

Unik bookingportal med salg af aktiviteter i naturen

Presse

I 2016 har vi aldrig haft flere pressebesøg. Journalister og bloggere kommer fra både Norge, Tyskland, Sverige og Holland og sågar et TV hold fra Tyskland, det giver forhåbentlig god omtale i 2017. Vi har fået oparbejdet et godt samarbejde med de udenlandske VisitDenmark markedskontorer og en del af de udenlandske kampagner, vi deltager i, inkluderer pressebesøg.

Djursland Turist Guide

Djursland Turist Guide er turistguiden som gæster tager når de kommer til Djursland og altså den hvor byer er bedre beskrevte, hvor der er annoncer for restauranter osv. Vi oplever at turisterne er glade for guiden, da den er overskuelig, der er et Djursland kort og den indeholder gode tips og god viden om de bedste seværdigheder, udsigtspots, hundeskove osv.

Guiden blev igen igen trykt i 130.000 eksemplarer på dansk, tysk og engelsk og er på 64 sider.

Guiden bliver distribueret i Østjylland til ca. 350 steder som fx supermarkeder, butikker m.fl. sammen med brochurer fra attraktionerne. For at være med i Lokaldistributionen skal man først og fremmest være turismepartner. Dertil kommer ekstra betaling og trykomkostninger til tryk af egne brochurer.

Djurslands officielle turistguide