Markedsføring på dansk, tysk og engelsk

Destination Djursland gennemfører hvert år en række markedsføringsindsatser på tværs af lande, på dansk, tysk og engelsk. Indsatserne bruges til den generelle markedsføring  og branding af Djursland i Danmark, Norge, Tyskland, Holland og Sverige.

Nedenstående er for 2015.

Nyt brand, Djursland - Det vildeste Danmark

Djursland - det vildeste Danmark blev nyt brand for Djursland. Djursland har en utrolig høj koncentration af både vildt unikke naturområder og populære attraktioner med vilde oplevelser og vilde dyr. Det er der ingen andre, der kan. Derfor siger vi "Djursland - det vildeste Danmark. 

Vi har været igang med at integrere det i alt vores markedsføring. Vi arbejder videre med det og at samarbejdspartnere bruger det i deres markedsføring. 

Hent inspiration til hvordan du kan bruge det nye brand i din markedsføring

Hvervebrochure

Hvervebrochruen for Djursland blev i 2015 trykt i 60.000 eksemplarer fordelt på dansk, tysk og engelsk.

Brochuren bliver hovedsageligt distribueret i Danmark, Norge, Tyskland, Holland og Sverige via Danmarks Distributionen, og her blev der registreret en øget efterspørgsel efter brochuren.  

Det nye brand for Djursland blev i mindre omfang synligt i brochuren  i 2015. Brochuren blev i 2015 også udviklet med nye flotte fotos fra bla. Ebeltoft samt Grenaa Strand.

Brochuren er inddelt i tre emner, "Vildt god tid med familien", "Vildt meget at forelske sig i og "Vildt betagende kyster, byer og natur" som henvender sig til børnefamilier og par på ferie uden børn. 

Se Djurslands feriemagasin her

visitdjursland.com

På visitdjursland.com blev det nye brand mere synligt og "Djursland - Det vildeste Danmark" fremgår mange steder. www.visitdjursland.com opnåede i 2015 endnu flere besøgende end tidligere år, og det forventes at sitet opnår 200.000 besøgende inden udgangen af 2015.

Sitet har opnået en fremgang siden 2014 på 53,24% i brugere jævnt fordelt på året (pr. 30. sept. 2015). Stigningen har været størst fra Danmark (+62%), Tyskland (+99%) og Sverige (+37%) og med  mange henvisninger fra google. 

Der søges bl.a. meget på aktivitetskalender og overnatningsmuligheder fra vores danske besøgende på sitet.

Djurslands officielle hjemmeside visitdjursland.com

djurspakken.dk

Djurspakken.dk er turistens fleksible mulighed for at planlægge og booke sin ferie via nettet. Bookingsitet er grundstenen i Destination Djurslands markedsføringsaktiviteter, og vi oplever, at antallet af bookinger stiger.

Der forventes en vækst i omsætningen via www.djurspakken.dk i 2015 på ca. 15% baseret på ca. 1400 pakker. Tendensen på www.djurspakken er at folk booker med kort frist - ca. 11-20 dage før ankomst. Langt de fleste bookinger kommer fra Danmark, men vi oplever også bookinger fra Norge. 

Hvert år efter efterårsferien sendes spørgeskema ud til gæsterne, der har booket via djurspakken. På den måde får Destination Djursland indblik i folks bookingadfærd, tilfredshed og meget mere. Overordnede resultater undersøgelser fra de senere år vil blive offentliggjort senere her på siden. 

Unik bookingportal med salg af attraktions billetter samt overnatning

Djursland Turist Guide

Djursland Turist Guide er i 2015 trykt i 130.000 eksemplarer på  dansk, tysk og engelsk. Guiden var i 2015 på 64 sider.

"Djursland - Det vildeste Danmark" brandet blev delvis synligt i guiden i 2015.

De mest markante ændringer i guiden er udskiftning af feriehusområder med strande på Djursland-kortet. Kortet er udviklet til en strandguide med fortællinger om 13 strande på Djursland.

Guiden er desuden blevet reduceret med 8 sider fra 2014.

Djurslands officielle turistguide