Markedsføring DANMARK

Husstandsomdeling

I 2014 lavede vi en husstandsomdelt brochure målrettet Sjov, leg og læring målgruppen og som kommer direkte til børnefamilien. Folderne blev distribueret på Fyn og i Jylland til husstande via Post Danmark ca. en times kørsel væk fra Djursland. Brochuren blev distribueret til ca. 400.000 husstande ud fra segmentering på hus, bil, indkomst og antal børn.

I tilknytning til den husstandsomdelte brochure lavede vi en særskilt kampagneside online med bookingmodul til djurspakken.dk

Udkom juni 2014.

Ferie for alle 2014

I Herning på Ferie for alle messen havde Destination Djursland en fælles stand på ialt 255 m2. 

Deltagende samarbejdspartnere på messen 2014 var:

Fælles oplevelsesstand på 160m2:

Djurs Sommerland
Randers Regnskov
Ree Park Safari
Skandinavisk Dyrepark

Campingpladserne havde for første gang et fællesområde på standen hvor flere campingpladser kom og bakkede op om at sælge camping på Djursland. Følgende campingpladser var repræsenteret personligt;
Auning camping, Dalgård Camping, Grenaa Strand Camping, Kaløvig Strandgård Camping, Krakær Camping og Ebeltoft Strand Camping. 

Fælles oplevelsesstand på 50m2:
Nationalpark Mols Bjerge
Landsbyturisme og sommeroplevelser på Norddjurs Kyst
Campingvogns udlejer 

Blandet 45m2 stand mod væg:
Molbordet: Mols Kafferisteri, Smag, Mjødgård og Woodshade.
Ebeltoft Park Hotel
Mols Bolsjer

Google Adwords

Der blev gennemført adwords kampagne fra 18. juni - 21. juli med henblik på salg af djurspakker d.v.s. landingpage var djurspakken.dk. Kampagnen opnåede knap ca. 56.000 kliks.

FREKA, lejrskolekatalog

Destination Djursland korrdinerede synliggørelsen af Djursland i FREKA lejrskolekataloget i 2014. Hver Turismepartner kunne til meget fordelagtige priser købe sig til synlighed i både sommer/forår og efterår/vinter udgaven. 

Deltagere i 2014:

Randers Regnskov
Kattegatcentret
Ree Park Safari
Skandinavisk Dyrepark
Kyst og Fjordcentret
Landbrugsmuseet, Gl. Estrup
Munkholm Zoo
DGI-Karpenhøj