Markedsføring DANMARK

DanmarksKampagnen

Via Dansk Kyst- og Naturturisme deltager Destination Djursland i en kampagne der skal få danskerne til at elske at holde ferie hjemme i Danmark.

Kampagnepakken bestod af display annoncering på de 20 største websites i Danmark til målgruppen (kvinder med børn) samt en advertorial i et særskilt ferietillæg i Metro Xpress samt advertorials online på Idé Nyt og Metro Xpress.

Ferie for alle 2017 i Herning

I år havde Destinaiton Djursland sammen med turismepartnere en fælles stand på knap 300 m2 på Ferie for alle messen. Standen fordeler sig på tre stande.

Deltagende Turismepartnere og Interessepartnere på messen 2017 var:

Fælles oplevelsesstand på 195m2:

Djurs Sommerland
Randers Regnskov
Kattegatcentret
Ree Park Safari
Fregatten Jylland
Dronningens Ferieby
Smagsoplevelser: Mols Kafferisteri, Smag, MENY Rønde ( salgs af lokale fødevarer)

Fælles oplevelsesstand på 50m2:

Nationalpark Mols Bjerge, Kyst- og Fjordcentret og Karpenhøj Naturcenter.

Overnatningsstand på 45m2

Ebeltoft Park Hotel
Campingpladserne; Auning camping, DCU Gjerrild Camping, Dalgård Camping, Albertinelund Camping og DCU-Camping Mols. 

Der var rigtig mange aktiviteter på standen og et godt samarbejde.

Video sommerkampagne

Med inputs fra udvalgte attraktioner har vi lavet fire videoer med highlights fra Djursland til brug på facebook og You Tube. Vi har testet brugen af video på forskellige kanaler både med og uden annonceringer og planen er så, at vi udvikler på videoerne og evt. får produceret nogle nye image film til næste års kampagne.

Videorne er samlet set blevet eksponeret mere end 50.000 gange og haft en ok klikrate på 9,4% 

Se dem her

 

Sociale medier

Facebooksiden Visit Djursland har knap 2000 likes, og vi arbejder videre på flere. På siden informeres om aktuelle begivenheder samt indslag om Djursland.

Del billeder på vores Instagram profil 

#Visitdjursland

Adwords

Vi har i år gennemført en forårs adwords kampagne fra april (lige efter påske) til juni måned og konverteret til en sommerkampagne fra midt juni til ultimo juli måned. Målet med kampagnen har været salg på djurspakken.dk

FREKA lejrskole katalog

Destination Djursland korrdinerede synliggørelsen af Djursland i FREKA lejrskolekataloget for følgende turismepartnere. Turismepartner kan til meget fordelagtige priser købe sig til synlighed i både sommer/forår og efterår/vinter udgaven. 

Deltagere i 2017
:

Randers Regnskov
Kattegatcentret
Ree Park Safari
Kyst & Fjordcentret
Skandinavisk Dyrepark
Karpenhøj Naturcenter
Djurs Sommerland