Markedsføring DANMARK

DanmarksKampagnen

Via Dansk Kyst- og Naturturisme deltager Destination Djursland i år i en ny kampagne der skal få danskerne til at elske at holde ferie hjemme i Danmark - bannerne  

Kampagnepakken bestod af Display annoncering på de 20 største websites i Danmark til målgruppen (kvinder med børn) samt en sides annonce i "Elsker Danmark" indstik i Jyllands Posten samt artikel på jp.dk med link til djurspakken.dk

Ferie for alle 2016

I Herning på Ferie for alle messen havde Destination Djursland en fælles stand på ialt 255 m2 fordelt på tre standområder.

Deltagende Turismepartnere og Interessepartnere på messen 2016 var:

Fælles oplevelsesstand på 160m2:

Djurs Sommerland
Randers Regnskov
Kattegatcentret
Ree Park Safari
Skandinvaisk Dyrepark
Dronningens Ferieby

Fælles oplevelsesstand på 50m2:

Nationalpark Mols Bjerge, Kyst- og Fjordcentret og Karpenhøj Naturcenter.
Smagsoplevelser Djursland (faggruppen der sælger lokale fødevarer); MENY Rønde, Smag og Sostrup Slot.

Overnatningsstand på 45m2

Ebeltoft Park Hotel
Campingpladserne; Auning camping, DCU Gjerrild Camping, Dalgård Camping, Fornæs Camping, Albertinelund Camping, Grenaa Strand Camping, DCU-Camping Mols og Rugaard Camping.

Der var rigtig mange aktiviteter på standen og et godt samarbejde.

Sociale medier

Facebooksiden Visit Djursland har opnået over 1000 likes i 2016 og vi arbejder videre på flere. På siden informeres om aktuelle begivenheder samt indslag om Djursland.  

Instagram

Google Adwords og Display

Der blev gennemført adwords kampagne fra slutningen af maj til 3. august med henblik på salg af djurspakker d.v.s. landingpage var djurspakken.dk. 

Display annoncering via google er små tekstannoncer eller billedannoncer og fungerer på den måde, at man kan lægge bannerne på forskellige websites ud fra segmenteringer på kvinder og mænd, med og uden børn, samt alder. Display kampagnen kører sideløbende med adwords kampagnen for at se hvad der giver flest kliks ind til djurspakken.dk 

Der fortsættes med efterårsferiekampagne fra uge 39 til uge 42 med link til www.djurspakken.dk.

FREKA, lejrskolekatalog

Destination Djursland korrdinerede synliggørelsen af Djursland i FREKA lejrskolekataloget for følgende turismepartnere. Turismepartner kan til meget fordelagtige priser købe sig til synlighed i både sommer/forår og efterår/vinter udgaven. 

Deltagere i 2016
:

Randers Regnskov
Kattegatcentret
Ree Park Safari
Skandinavisk Dyrepark